Friday, October 10, 2014

Segalanya ditentukan Tuhan




Allah lebih tahu,

Apa yang kita layak dapat,
Apa yang kita berhak dapat,
Apa yang berhak kita miliki,
Bahka apa yang berhak kita rasai,

Dan Ingat !

Bukan sahaja tentang apa, tapi bila.

Walaupun apa yang kita dapat tetapi diluar jangkaan kita, ketahui lah bahawa itu adalah yang terbaik yang telah Allah berikan kepada kita kepada hambanya.

Aku tahu semuannya,
Namun Aku diam,
Aku dengar bisikan-bisikan tentangku,
Namun Aku buat buat tak endah,
Aku tahu ada orang membenciku,
Namun Aku diam dan terus tersenyum.

Aku akan terus tersenyum selagi Aku kuat dan mampu untuk senyum di hadapan kalian untuk menyembunyikan sejuta persoalan yang akan ditanyakan kalian kepada diriku ini.

Biar tidak dihargai,
Tetapi masih ada harga diri,
Daripada hilang harga diri,
Demi untuk dihargai.

Meskipun tidak dihargai tetapi Aku masih ada harga diri dengan sabar dan tabah hati ini yang masih menahan rasa sakit di dada, Aku terus dengan diri Aku yang ini.