Saturday, September 20, 2014

Aku Bukan Sempurna

Aku bukan wanita yang sempurna,
Aku pasti akan ada kekurangnya.

Dan Aku mengaku bahawa Aku memang bukan sempurna

Walauapapun caranya,
Aku tetap tak akan mampu,
Menutup semua kekurangan,
Menghindari semua kelemahan,
Yang telah sebati di dalam diri ku,
Aku tetap bukan yang sempurna.

Jika pandangan mu sudah tertutup dari sisi baiknya Aku,
Dan jika pandangan mu telah terarak pada kekurangan Aku.
Sedikit pun Aku tidak menyalahkan diri mu,
Kerana Aku tahu bahawa Allah yang memegang seluruh hati mu,

Mungkin Aku sudah merasakan kepedihannya akan hilang,
Mungkin Aku terlampau jahil untuk memahami hikmah,

Namun Aku tetap yakin,
Melalui kehilangan,
Allah mengingatkan Aku pada pinjaman dan melewati kehilangan,
Dan perlahan-lahan Allah menyedarkan tentang kesempurnaannya